ASMR 

  

 Hi!
Vaak zat heb ik slaapproblemen, dit is echt zo irritant! Gelukkig heb ik ook niet heel erg veel slaap nodig, maar het liefst zou ik natuurlijk in een keer in slaap willen vallen. Ik heb een trucje ontdekt hoe dit bij mij meestal meteen gebeurt en mijn slaapproblemen dus verdwenen zijn: ASMR. 

Sommigen mensen hebben dit gevoel niet, anderen wel. Het is een soort hele lekkere tinteling in je hoofd waar ik echt geen genoeg van kan krijgen. Mascha van Beautygloss heeft er een filmpje over gemaakt waar ze het in uitlegt: Bekijk hem hier.

Maar het is niet alleen voor tintelingen in je hoofd, het is ook gewoon om rustig van te worden, voor als je wilt gaan slapen bijvoorbeeld. Wel een tip: als je dit voor het slapen doet, luister er dan alleen naar. Want vanwege de straling van je telefoon word je weer wakker. 

Dit zijn mijn favoriete ASMR filmpjes en channels (je kan er op klikken voor de link):

Nina van het kanaal Nina ASMR
Dit filmpje waarin Mascha haar nagels laat zien
Dit filmpje waarin Mascha haar thee-collectie laat zien
Dit filmpje waarin LiezASMR praat
Het helpt ook als je gewoon lekker wil ontspannen. Ik vind het het fijnst met oortjes. Als jullie nog tips hebben qua ASMR of om in slaap te vallen, laat het me gerust weten in de comments!

X, Julia💙

Geef een reactie

